۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

محمدرضا اسحاقیان: لیگ آسیا ویژن سکوی پرتاپ داوران اصفهانی نیست

محمدرضا اسحاقیان داور 44 ساله اصفهانی این هفته قضاوت حساس دیدار تیم های انتظام و نیروگاه در چارچوب لیگ آسیا ویژن استان را بر عهده داشت. اسحاقیان که مسئولیت دبیری کمیته داوران را نیز برعهده دارد اخیرا به جرگه ناظران داوری هم پیوسته است. وی هفته گذشته ناظرداوری مسابقه شهرداری یاسوج و مس رفسنجان در لیگ دسته یک کشور بود.

به همین بهانه با وی هم صحبت شدیم که حاصل آن را می خوانیم:

بازی انتظام و نیروگاه چطور بود؟

بازی بسیار سختی بود و لازم بود تا یک داور با تجربه قضاوت این مسابقه را بر عهده بگیرد.اما خوشحالم که این مسابقه حساس، بدون مشکل خاصی به پایان رسید و دوتیم از نحوه قضاوتم راضی بودند . جا دارد از مربیان دو تیم به خصوص حمید رضا بابایی مربی انتظام بدلیل همکاری مناسبی که داشتند تشکر کنم.

سطح بازی های لیگ آسیا ویژن استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

متأسفانه اصلاً خوب نیست و اغلب تیم ها به دنبال مسائل حاشیه ای هستند. نکته دیگر این که تیم های حاضر در مسابقات آسیا ویژن بدلیل این که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند در این لیگ با مشکلات بسیاری مواجه می شوند که همین امر از بالا رفتن کیفیت مسابقات جلوگیری می کند.

شرایط قضاوت در این مسابقات چگونه است؟

امسال از اصفهان 23 داور در لیگ های مختلف کشور قضاوت می کنند که یکی از این مسابقات لیگ آسیا ویژن است. تنها مشکل داوران در این مسابقات اعتراض برخی از تیم ها به تصمیمات داوران است که امیدوارم با آگاهی بیشتر، این اعتراض ها هرهفته کمتر شود.

به نظر شما آیا تا این مرحله از مسابقات تصمیمات داوران آسیا ویژن بر روی نتایج بدست آمده تأثیر گذار نبوده است؟

خیر، اشتباهات همواره در داوری وجود داشته و طبعاً داوران ما هم بدون اشتباه نبوده اند اما اشتباهات آنها بر روی نتایج بدست آمده تأثیر گذار نبوده است.

تا چه میزان از رفتار بازیکنان و مربیان تیم ها نسبت به قضاوت ها راضی هستید؟

در لیگ برترآسیا ویژن شرایط در مجموع بد نیست اما در لیگ یک اوضاع به شدت بحرانی است چرا که متأسفانه مربیان و سرپرستان تیم ها با قوانین آشنا نیستند و هر سوت داور با اعتراض های زیاد آنها روبرو می شود که امیدوارم با برگزاری کلاس های توجیهی داوری در اول فصل و آخر فصل برای این مربیان و سرپرستان، از میزان اعتراض ها کاسته شود.

فکر می کنید لیگ آسیا ویژن می تواند سکوی پرتاب داوران جوان اصفهانی باشد؟

صادقانه بگویم خیر، چون سطح کیفی مسابقات بسیار پایین است. اما برای کسب تجربه و آبدیده شدن داوران اصفهانی بد نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر